De piloot Rudolf Erasmus maakte de vlucht met vier passagiers aan boord. “Het was alsof mijn brein niet wist wat er aan de hand was”, vertelt hij. Nadat het bij hem zelf was binnengedrongen besloot hij de passagiers in te lichten over het onverwachte bezoek.
Allereerst viel er een doodse stilte, maar gelukkig wist iedereen in het voertuig kalm te blijven.
Noodlanding
Erasmus besloot een noodlanding aan te vragen bij de luchtverkeersleiding. Dit kon pas na 10 tot 15 minuten. “Ik bleef maar naar beneden kijken om te zien waar het was. Het was gelukkig onder de stoel”.
Toen het vliegtuig was geland stonden de hulpdiensten klaar om de passagiers en de piloot te helpen.
De terugweg
Het drama was alleen nog niet voorbij. Arme piloot! Na een zoektocht van twee dagen naar de cobra, was de cobra nog steeds niet terecht.
Het ingenieursbureau waar Erasmus voor werkt, wilde dat het vliegtuig terug werd gebracht. De piloot heeft de vlucht van 90 minuten, met de mogelijke voorzorgsmaatregelen, terug gemaakt met het idee dat de slang nog in het vliegtuig zat. Bah!
De passagiers zochten een ander vervoermiddel om terug te komen. En dat begrijpen wij helemaal.
- ABC News
- Pexels