Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

'Zoveel miljoen vangt Max Verstappen voor megadeal met Heineken'

Jazeker, een van de beste Nederlandse exportproducten gaat een van de meest verschrikkelijke aanprijzen. Max Verstappen is nu namelijk een officiële ambassadeur van Heineken 0.0.

Max Verstappen officiële ambassadeur van nepbier

Alcohol sponsoring loopt - net als tabak - als een rode draad door de geschiedenis van de Formule 1. Merken zoals Jägermeister, Smirnoff, Johnnie Walker, Chandon en uiteraard Martini staken jarenlang miljoenen in de sport.

Het promoten van alcoholische versnaperingen richting een publiek dat zich graag bezighoudt met rijden is de laatste jaren echter onwenselijk geworden. De enorme deal die Heineken in 2016 sloot met de sport in het algemeen en drie Grands Prix zorgde dan ook voor de nodige opschudding.

Maximaal 0.0

Toch wist de Nederlandse biergigant de controverse van zich af te slaan door de campagne om te buigen naar de promotie van alcoholvrij bier. En daar hoort uiteraard een populaire F1-rijder bij als boegbeeld. Na Jackie Stewart, David Coulthard, Daniel Ricciardo en vader en zoon Rosberg heeft Heineken de enige juist man aan de haak geslagen: Max Verstappen.

Ludieke commercials

Naast Verstappen is Heineken meteen een samenwerking aangegaan met Red Bull Racing. Het trio zal de inmiddels bekende 'When You Drive, Never Drink'-boodschap gaan promoten. De eerste promoshots (foto onder) laten in ieder geval al zien hoe enthousiast Max is om het nepbier aan de markt te brengen. We kunnen dus in ieder geval uitkijken naar zes jaar lang ludieke commercials.

Om hoeveel miljoen gaat het?

Officieel is niet bekend gemaakt om hoeveel knaken het precies gaat, maar gelukkig is er altijd nog dé marketing- en sponsorexpert der marketing- en sponsorexperts: Chris Woerts. Het 'orakel' laat zich tegenover de Telegraaf uit over de Verstappen/Heinekendeal en noemt daarbij bedragen.

Woerts: "Ik denk dat de totale dealwaarde, inclusief de marketingactiviteiten van Heineken, zo rond de 50 miljoen ligt, over die zesjarige periode. Er is ook nog een contract afgesloten met het team van Max, met RedBull Racing. Dat zal een miljoentje of 5 per jaar zo ongeveer opleveren denk ik. Max tussen de 2 en de 3 miljoen, en de rest gaat naar de marketing van Heineken om het uit te dragen."

Nieuws
  • Autobahn, de Telegraaf
  • Verstappen.com, Red Bull Content Pool