Chu-Hi
In Japan zijn frisdranken met alcohol al langere tijd populair. De zogenaamde Chu-Hi zijn drankjes die gemaakt zijn met sparkling water en shochu, een Japans alcoholisch drankje dat gemaakt is van granen. Meestal bevatten deze mixjes drie tot acht procent alcohol.
Uniek product
Hoe het drankje er precies uitziet, wil Coca-Cola nog niet uit de doeken doen. Wel zegt het management in een blog dat het een uniek product is in de geschiedenis van dit bedrijf. “We hebben nog nooit geëxperimenteerd met laag-alcoholhoudende dranken. Maar dit is een voorbeeld van hoe we kansen kunnen benutten buiten onze kernmarkt,” vertelt Jorge Garduño, president van Coca-Cola Japan.
@backlink(169725)
Nederland
Het product zal waarschijnlijk nooit de Nederlandse markt halen. “Dit drankje is vooralsnog compleet gericht op de Japanse markt, omdat daar hoofdzakelijk Chu-Hi wordt gedronken. Ondanks dat de markt in andere landen steeds meer op die van Japan gaat lijken, is de cultuur in het Aziatische land uniek. Ik denk dan ook dat de rest van de wereld nooit zo’n drankje van Coca-Cola gaat zien of proeven,” aldus de directeur. Geen probleem, houden wij het voorlopig nog bij Bacardi-Cola.