'Klantenservice'
Een woordvoerder van de bank bevestigt klachten van klanten hierover. Het gaat met name om pinbetalingen die op 19 maart zijn verwerkt. De bank adviseert mensen die in de problemen komen, contact op te nemen. Veel klanten melden hierop ironisch genoeg weer dat de klantenservice van de bank nu juist niet bereikbaar is.
Specifieke batch
Het gaat om een specifieke 'batch' met betaalgegevens die twee keer is verwerkt, legt de woordvoerder uit. Het kan zijn dat bij sommige klanten meerdere keren dubbele afboekingen zijn gedaan. “Klanten die hier hinder van ondervinden, bieden wij onze excuses aan,” aldus de voorlichter. Hij kan geen precieze tijd geven wanneer mensen hun geld terugkrijgen.
Serieuze problemen
In de meeste gevallen zal het voor ING-klanten slechts wat vervelend zijn en gaat het om een tijdelijke dubbele afschrijving van kleinere bedragen zoals een kappersbezoek, een keertje boodschappen of dat visje dat je gepind hebt tijdens de lunch met collega's. Maar in sommige gevallen kan het om serieuze afschrijvingen gaan die twee keer van de rekening gehaald zijn. En met het einde van de maand in zicht – en de maandelijkse hypotheek of huur voor de deur – zou de storing wellicht wél voor serieuze problemen kunnen zorgen.
@backlink(170001)
Geld kwijt?
Op Allestoringen.nl kwamen woensdagochtend honderden meldingen binnen over de storing. Ook op social media zijn tientallen mensen die klagen over de dubbele afboekingen. ING zegt te werken aan een oplossing, maar voor nu is iedereen die een rekening bij de bank heeft en met dubbele afschrijvingen zit zijn geld kwijt. Voor hoelang? Dat is dé grote vraag...