Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

Spaanse hotels klaar met klagende toeristen

Vakantie moet een tijd vol rust en plezier te zijn, maar helaas is dat niet voor iedereen het geval. Veel toeristen klagen dan ook over hotels, vaak terwijl er niets aan de hand is vindt een Spaanse hoteleigenaar.

https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Te veel Spanjaarden

Een paar dagen geleden kwam een Engelse vrouw in het nieuws die liep te klagen dat in een hotel in het Spaanse Benidorm te veel Spanjaarden zaten. Zij kreeg van de reisorganisatie een compensatie aangeboden. Onzin vindt Toni Mayor, de president van de Benidormse Hotel Associatie, dat opkomt voor de hoteleigenaren. In zijn ogen maken vooral de Britse toeristen een potje ervan.

Klaagcultuur

Volgens Mayor is er een cultuur ontstaan van valse klachten om zo compensaties in de wacht te slepen. “Ze geven de hotels voor alles de schuld”, voegt hij er aan toe aan het Engelse Metro. Daarbij voegt hij er aan toe dat ze de hotels de schuld geven als ze ergens in de stad verwondingen oplopen. Het is echter moeilijk om dit tegen te gaan, omdat het Britse systeem het volgens hem te makkelijk maakt om eigenaren aan te klagen. Het nadeel voor Benidorm is dat 50% van de bezoekers uit Groot-Brittannië komt. Voorlopig zal aan al het geklaag dus geen einde komen. Wij gaan er dan ook vanuit dat het water te nat is, het zand te korrelig en de zon te fe.

@backlink(206813)