Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

Wat gebeurde er vorig jaar in Australië?

Nog precies een week en dan staan de coureurs op de startgrid te wachten tot de lichten op groen springen voor een nieuw...

https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

Nog precies een week en dan staan de coureurs op de startgrid te wachten tot de lichten op groen springen voor een nieuw Formule 1 seizoen. Wij kunnen eigenlijk niet meer wachten. Daarom blikken we vandaag ook terug op hoe de grand prix vorig jaar verliep voor Max Verstappen en zijn collega's. 

Doordat Mercedes het hele weekend al aan het domineren was werd een saaie race verwacht, maar gelukkig voor alle liefhebbers viel die verwachting in de eerste bocht al in duigen. Lewis Hamilton kwam vanaf pole position slecht weg en vond zich meteen terug achter Sebastian Vettel, Kimi Raïkönnen, Nico Rosberg en Max Verstappen. Een aantal ronden later konden we ook meteen de eerste grote crash van het seizoen opschrijven. Fernando Alonso probeerde Esteban Gutierrez in te halen, maar knalde vol op de achterkant  van de Mexicaan om uiteindelijk in de bandenstapel te eindigen. 

En Max? Die raakte wat gefrustreerd en liet dat ook duidelijk merken via de boordradio. Carlos Sainz mocht eerder de pits in dan hem en vervolgens stonden bij zijn eigen pitstop de banden niet klaar. Max verloor veel tijd en moest plaats nemen achter de Renault van Jolyon Palmer en Sainz. De Hollandse held was daarna duidelijk sneller dan zijn ploegmaat en Palmer, maar kwam er niet langs. Ondanks dat Max het team herhaaldelijk vroeg aan het team om Sainz de opdracht te geven hem voor te laten gaan. Toen Sainz eindelijk langs Palmer reed glipte Max twee bochten later mee, maar de Torro Rosso's hadden toen al te veel tijd verloren op de concurrentie. 

Na de herstart vanwege het uitvallen van Alonso moest Ferrari al snel de leiding weer overgeven aan Mercedes. Raïkönnen kon zijn brandende auto langs de kant parkeren en Vettel werd geklopt op snelheid door Rosberg en Hamilton. De Duitser drong nog even aan bij de wereldkampioen, maar vier ronden voor het einde schoot hij rechtdoor waardoor Mercedes meteen een één tweetje pakte. Max drong nog even aan bij Sainz tikte zijn achterkant aan en spinde waardoor een geïrriteerde Max als tiende over de streep kwam. 

Gelukkig zien we Max volgende week lachend op het podium.