Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

Het is tijd voor liefde, Nederlanders klaar met online negativiteit

Je stuurt een tweet de wereld in of je zet een bericht op Facebook. Niet veel later krijg je alle bagger over je heen. Nederlanders zijn er klaar mee en dus is het tijd voor liefde.

https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Tenminste als het aan Tele 2 ligt. Die negatieve reacties gaat de telecom provider bestrijden met Youtube-ster en zangeres Famke Louise. Zij kreeg de laatste tijd als veel mensen de hele online wereld over haar heen na het uitbrengen van de nummer 'Op me monnie' en VROOM'. Nu willen ze gezamenlijk de haters kennis laten maken met liefde onder de hashtag #hatersgonnalove

"Het lijkt misschien of het me niets doet maar natuurlijk word ik geraakt door respectloze opmerkingen die online over mij verschijnen. Ik ben ook een mens en lees die reacties onder mijn video’s en posts, daar lijkt niet iedereen bij stil te staan. Ik blijf in ieder geval doen wat ik leuk vind en door happy en trots te blijven, hoop ik een voorbeeld te zijn voor jongeren die ook met online negativiteit te maken krijgen," zo vertelt Louise.

Zeven op de tien Nederlanders is klaar met het online bashen. Daar tegenover staat dat evenveel mensen het makkelijker vinden om hun negatieve gevoelens te uiten via Sociale Media in plaats van het te zeggen in de 'echte' wereld. Volgens de ondervraagden van het onderzoek dat is uitgevoerd door PanelWizard Direct is de toon de afgelopen jaren harder geworden en dat het aantal negatieve reacties toeneemt. 

Met #hatersgonnalove wil Tele 2 de kerst een stukje liefdevoller maken. Vanwege de actie moeten mensen morgen bij het instappen van tram 2 in Amsterdam eerste de trambestuurder een knuffel geven om op die manier de liefde te verspreiden. "Wij geloven dat iedereen zich onbeperkt zorgeloos in bijvoorbeeld Instagram of YouTube moet kunnen onderdompelen," zo vertelt Cilesta van Doorn van Tele 2. "Dit betekent wat ons betreft ook dat iedereen vooral van de leuke kanten moet kunnen genieten - zonder geconfronteerd te worden met online negativiteit. We vinden dat wij hier een belangrijke rol in moeten spelen en vanuit de kerstgedachte roepen wij Nederland op om online haters te overladen met liefde met de hashtag #hatersgonnalove. Want liefde is altijd sterker dan haat."