Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

Voor ondernemers is juist buitenreclame interessant

Digitalisering en automatisering zijn aan de orde van de dag, het aantal webshops groeide explosief de laatste jaren en SEO is een term die niet meer weg te denken is uit de marketingstrategie van organisaties. Bedrijven doen er echter goed aan, om zich niet uitsluitend te focussen op vormen van online marketing.

Buitenreclame

Juist buitenreclame heeft hen veel te bieden, in verschillende stadia van hun organisatie. Middels buitenreclame is het voor organisaties mogelijk om in korte tijd te werken aan een flinke verbetering van hun zichtbaarheid en naamsbekendheid. In dit artikel lees je er meer over. 

Buitenreclame kan landelijk worden ingezet  

Verschillende vormen van buitenreclame kunnen landelijk worden ingezet. Landelijk adverteren is bijvoorbeeld mogelijk middels lichtmastreclame, waarbij reclameborden onder de lantaarnpalen aan de kant van een drukke weg worden gemonteerd. Deze lantaarnpalen zijn strategisch gekozen; op plekken waar dagelijks honderden tot zelfs duizenden mensen passeren. Denk aan de lantaarnpalen langs de drukste wegen in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam. 

Niet alleen lichtmastreclame kan gebruikt worden om landelijk te adverteren in grotere plaatsen. Denk ook aan reclameklokken. Praktisch aan reclameklokken: een klok trekt vrijwel direct de aandacht van een voetganger, fietser of automobilist. Hoe vaak kijk jij onbewust op je telefoon of horloge om te zien hoe laat het is?

Maatschappelijk verantwoord adverteren met rotondereclame

Een derde vorm van buitenreclame die bijdraagt aan je zichtbaarheid en naamsbekendheid is rotondereclame. Het draagt bij aan een maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen, daar ondernemers in ruil voor een reclamebord op de rotonde verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van de groenvoorziening. Het maakt rotondereclame een hele interessante vorm van buitenreclame voor ondernemers. 

Nut en noodzaak van buitenreclame voor bedrijven  

Eerder werd al genoemd dat de toepassing van buitenreclame een positief effect heeft op de zichtbaarheid en naamsbekendheid van organisaties. Vergeet daarnaast niet, dat buitenreclame bij kan dragen aan de vindbaarheid van lokale vestigingen. Denk aan een nieuw winkelpand, geopend in een wijk buiten het centrum van een stad. Trek potentiële klanten naar deze fysieke vestiging van je organisatie, door hen hier middels lichtmastreclame of een reclameklok op te wijzen. Hoe vaak kom jij een reclamebord aan een lantaarnpaal tegen, waarop je gewezen wordt op een vestiging een paar straten verderop? Het is een hele slimme manier om consumenten de juiste kant op te wijzen. Als je hier op zou letten, zal het aantal keer groter zijn dan je op voorhand wellicht vermoedt.

Lifestyle
  • Unsplash