Kritiek
Het topmodel maakte de video speciaal voor Hunkemöller. In de caption liet ze weten dat ze de video zelf gemonteerd had, wat voor Doutzen weer een hele nieuwe uitdaging was. Maar... op het campagnefilmpje voor haar nieuwste collectie voor Hunkemöller, een zwart-witfilmpje waarop haar strakgetrainde lichaam van dichtbij wordt getoond en dat eindigt met suggestieve bewegingen, kreeg ze bakken met kritiek.
Het zou te sexy zijn, zeker in deze #Metoo-tijden. "Kom op, Doutzen, je bent beter dan dit." En: "Doutzen, dat heb je toch helemaal niet nodig zo, jammer." Maar ook: "Weer een video die precies laat zien wat we niet meer willen zien. Kom op vrouwen, een beetje zelfrespect, stop te doen alsof je lichaam te koop is!" luidden enkele van de reacties.
Andere kant
"Ach", zegt Doutzen daarover tegen Grazia. "Het is gewoon wat het is. Ik denk dat ik als volwassen vrouw mijzelf neer mag zetten zoals ik dat wil. Ik heb vooral heel veel lol gehad en ben Hunkemöller heel dankbaar om ook deze kant van mijzelf te kunnen laten zien."
Daar zijn een hoop fans het ook mee eens. "Wat een azijnzeikers hier, zeg. Laat Doutzen lekker..." en "Haters gonna hate, Doutzen, je hebt het geweldig gedaan", wareb slechts enkele opbeurende reacties.
De nieuwe Grazia (met het hele interview) ligt nu in de winkel en is ook hier te bestellen.