doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_menu_allpages');

Een bedrijfsnaam verzinnen moeilijk? Niet met deze tips!

Als ondernemer wil je een bedrijfsnaam die de aandacht trekt van iedereen die hem hoort en dat mensen hem ook lang onthouden. Maar een bedrijfsnaam kiezen is een veelvoorkomend obstakel voor nieuwe ondernemers. We laten je zien hoe je een paar pakkende bedrijfsnamen voor je nieuwe onderneming kunt bedenken door te brainstormen en ervoor te zorgen dat hij origineel, toekomstbestendig, gebruiksvriendelijk, beschikbaar (in een of andere vorm) en aantrekkelijk is.
doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6334ebda28245 img{#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6334ebda28245 img{#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6334ebda28245 img{#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6334ebda28245 img{#fig-6334ebda28245 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Bedrijfsnaam

We verdiepen ons in de genoemde kwaliteitskenmerken en geven je tips om je door het proces van het bedenken van een bedrijfsnaam te loodsen.

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_top_article');

Maak hem origineel

Origineel zijn kan eng (en moeilijk) zijn om te doen, maar het is essentieel bij het geven van een naam aan je bedrijf. Wees daarom niet bang om je te onderscheiden van de massa! Als nieuwe bedrijfseigenaar moet de naam opvallen en blijven hangen bij je klanten. Tijdens het creatieve brainstormproces moet je jezelf helemaal laten gaan. Geen blokkades, geen schaamte, maar gewoon een vrije stroom genereren van ideeën en verbeeldingen. Verken trefwoorden met behulp van de https://businessnamegenerator.com/nl/ tool. Dit helpt je bij je creatieve denkproces!

Maak hem toekomstbestendig

Eén ding dat je niet wilt doen is een bedrijfsnaam bedenken die je toekomstige uitbreidingsplannen saboteert of je bereik beperkt. Stel bijvoorbeeld dat je bedrijf damesschoenen maakt, maar je denkt dat je uiteindelijk ook de mannenmarkt wilt proberen te veroveren. Een naam als “Goddelijke Hakken van Kate” is dan niet handig. Een manier om je naam toekomstbestendig te maken (en uit de beperking te stappen) is om bij het brainstormen na te denken over het verhaal, de waarden, en de belangrijkste onderscheidende kenmerken van je bedrijf.

Maak je naam gebruiksvriendelijk

Je hebt de eerste selectie uit je brainstormsessie gemaakt van originele bedrijfsnamen. Maar wat nu? Het is belangrijk een naam te kiezen die gemakkelijk uit te spreken, te spellen en in Google in te typen is - zelfs als het een verzonnen woord is. Veel mensen zijn geen goede spellers, en tijdens het schrijven van dit artikel is er nog geen "Wilde je dit schrijven?"-systeem voor verkeerd getypte URL's in browser vensters. Door een naam te kiezen waarmee jouw bedrijf snel online te vinden is, kun je een voorsprong nemen. En onthoud: als klanten je niet kunnen vinden, dan vinden ze uiteindelijk iemand anders.

Is de gekozen naam beschikbaar?

Als je eenmaal een idee hebt voor een bedrijfsnaam (of een paar) waar je tevreden mee bent, is het tijd om wat te gaan spitten. Omwille van SEO en legitimiteit wil je de naam in je website URL, dus kijk of deze in .nl of .com vorm beschikbaar is. Zo niet, dan kun je kiezen uit een honderdtal mogelijkheden, van .net tot .shop tot .tv - maar nogmaals, een .nl URL kan je bedrijf een gevoel van echtheid geven en meer verkeer binnenbrengen. Het goede nieuws? Creatief zijn loont, want hoe origineler je naam, hoe groter de kans dat deze ook als webadres beschikbaar is.

Zorg dat je er dol op bent

Het spreekt voor zich dat je van je nieuwe bedrijfsnaam moet houden en er vertrouwen in moet hebben dat je deze naam in de wereld zet. Daarom raden we je aan veel ideeën te bedenken en de tijd te nemen ze te overdenken voor je een winnaar kiest. Het laatste wat je moet onthouden: bedrijven veranderen voortdurend van naam, maar dat kost tijd en geld. Doe je best om de naam bij de eerste poging goed te krijgen, zodat je bedrijf een goede start maakt.

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_top_article');

Laatste nieuws