Het antwoord is wellicht simpeler dan je zou denken. Door kleine hebbedingetjes weg te geven met jouw bedrijfsgegevens erop. Het zal je verbazen hoe goed dat werkt en hoe eenvoudig het te realiseren is. Je bereikt er zelfs twee dingen tegelijk mee. Op de eerste plaats kweek je sympathie (want je geeft iets weg) en vervolgens komt de naam van jouw bedrijf of product steeds weer bij mensen in beeld. Win-win dus!
Analyseer je doelgroep
Als je op deze manier aan je naamsbekendheid wilt werken, is het zaak om eerst voor jezelf helder te krijgen wie jouw doelgroep is. Anders gezegd: wie wil je bereiken met jouw boodschap? Als dat de doorsnee consument is, kun je in principe overal terecht. Laat in dat geval sleutelhangers bedrukken met jouw logo en contactgegevens. Zo’n sleutelhanger is een mooi klein weggevertje, dat je kunt uitdelen waar je maar wilt. Als je slim bent, doe je dat in combinatie met een enquête waarbij mensen toestemming geven om per e-mail op de hoogte te worden gehouden over nieuwe ontwikkelingen. Zo heb je meteen de mogelijkheid om ze later nog eens te benaderen!
Cadeautje bij een bestelling
Een handige truc is ook om zo’n cadeautje in het vooruitzicht te stellen als mensen voor een bepaald minimumbedrag bij je besteden. Of je nou een fysieke winkel hebt of een webshop, dat maakt niet zo veel uit. Laat wat waterflessen bedrukken met je logo en geef ze weg aan je klanten. Elke keer als iemand vervolgens zo’n waterfles gebruikt, wordt heel subtiel jouw merk onder de aandacht gebracht van iedereen die daar op dat moment in de buurt is.
Maak bewuste keuzes
Maakt het nog uit wat je weggeeft? Jazeker! Kies voor producten die duurzaam zijn, want daar scoor je punten mee. Zoiets zorgt ervoor dat mensen bij jouw merk een positief gevoel krijgen. Een herbruikbare waterfles is daarvan een goed voorbeeld. Zo laat je zien: ik geef om het milieu. Bestel je duurzame relatiegeschenken goedkoop en snel via Loopper.nl.
Er zijn tegenwoordig ook mogelijkheden om bijvoorbeeld lippenbalsem, zonnebrandcrème of zonnebrillen te laten bedrukken. De boodschap die je hiermee uitstraalt moge duidelijk zijn: ik geef om jou! Probeer om een duidelijke link te leggen tussen het artikel en jouw merk.
- Pexels