De F1 reed dit jaar voor het eerst in één van de meest bekende kuststeden van de VS: Miami. De stad staat bekend om z'n prachtige weer, hoge concentratie supercars en het prachtige blauwe water waarin met overpowered speedboten verschillende interessante kruiden vervoerd worden.
Helaas voor de organisatie ligt het circuit naast het Hard Rock Stadium ongeveer 15 kilometer van het strand, waardoor er manier gevonden moest worden om de glitz en glamour van de stad toch naar de camera's te brengen. De 'Yacht Club', een ordinaire botenvijver naast het circuit, werd gezien als de ideale oplossing.
Nepwater
In de officiële renders leek de organisatie daadwerkelijk een miniatuur versie van een baai neer te willen zetten, compleet met steigers en een bak water voor de jachten.
Een poedelbadje waar met veel moeite een boel boten in gedumpt werden was al beschamend genoeg, maar uit nieuwe foto's blijkt dat zelfs dat niet haalbaar was.
De boten zijn op stellages geplaatst, want zelfs het water is kunstmatig. Met grote lappen folie wordt de indruk van water gewekt. Amerikaanser kan bijna niet.
Overwinning vieren
Voor het oog van de camera zal het er allemaal vast prima uitzien, maar de volledige synthetische jachthaven is toch wel een beetje tragisch. Een overwinning vieren met een frisse duik in het botenbad was er dus helaas niet bij. Meneer Horner en Ricciardo waren in ieder geval gewaarschuwd.
Comeback voor Giovinazzi?
Wel biedt de folie kansen voor minder bedeelde F1-mannen. Zo kan 'Italian Jesus' Antonio Giovinazzi zich eindelijk bewijzen door het eeuwenoude oude trucje uit te halen. Misschien levert het nog een stoeltje op naast ene C. Leclerc.
De plastic matten met waterfolie hebben dus een hoop teweeggebracht op social media. Miami GP organisator Tom Garfinkel lachte echter hartelijk mee. Het leverde hem immers alleen maar publiciteit op. En dat was ook wel nodig: een ticket voor de botenvijver koste omgerekend maar liefst 9000 euro.
- Prospect 86 via YouTube