5 verklaringen waarom je geen resultaat ziet van de sportschool

Hang je elke week in de gewichten op de sportschool maar zie je geen resultaat? Dat kan door de volgende zaken komen.
@media (max-width: 679px){#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d9b63e25f17 img{#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d9b63e25f17 img{#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d9b63e25f17 img{#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d9b63e25f17 img{#fig-65d9b63e25f17 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}5 verklaringen waarom je geen resultaat ziet van de sportschool

Mentaliteit

We hebben allemaal wel eens dagje geen zin om te gaan te sporten. Maar een dagje wordt een week en een week een maand. Het is daarom belangrijk om een goede mentaliteit te hebben, want anders zie je nooit resultaat. Daarom is het ook goed om een trainer of sportende vrienden te hebben zodat je een stok achter de deur hebt.

Verkeerd trainen

Niets is frustrerender dat je een aantal keer per week hard traint, maar dat je het totaal niet terug ziet bij je lichaam. Wellicht voer je oefeningen verkeerd uit waardoor je een andere spiergroep traint en dus geen resultaat ziet. Let dus goed op je houding en vraag desnoods hulp aan een trainer, want verkeerd trainen levert ook nog eens blessures op.

Cardio

Wat je nooit moet vergeten als je echt wil afvallen, is dat je ook cardio doet in de sportschool. Een combinatie tussen cardio en krachttraining is de ideale manier om de nodige kilo’s kwijt te raken. Bovendien bouw je ook nog eens een betere conditie op.

Eten

Dat je vaker traint, betekent niet dat je alles weer kunt eten. Je moet dus goed letten op hoeveel calorieën je binnen krijgt. Trainen is namelijk de ene helft en voeding is de andere. Gelukkig zijn er op je telefoon veel verschillende (gratis) apps die jouw calorieën telt. Zo kun je precies nagaan of jij jouw doelen haalt. Te weinig eten is natuurlijk ook niet goed, want dat houdt in dat je wellicht te weinig energie hebt om te trainen.

Voedingsstoffen

Wie echt spieren wil kweken doet er goed aan om eiwitten tot zich te nemen. In eiwitten zitten namelijk aminozuren die de bouwstenen zijn voor de lichaamscellen, wat natuurlijk weer goed is voor spiergroei. Hoe zwaarder je bent, des te meer eiwitten je nodig hebt. Gemiddeld is dat 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht. Sporters hebben echter nog meer nodig, waardoor het helemaal lastig kan worden om je doel te halen. Je kunt natuurlijk kilo’s vlees eten, maar dat kost natuurlijk ontzettend veel moeite en is slecht voor het millieu. Plantaardige eiwitshake kan dan een goede optie zijn. Deze kun je onder andere bij orangefit verkrijgen.