Lebbis hoopt middels deze ‘lokale’ tournee zoveel mogelijk Amsterdammers deelgenoot te maken van zijn ode aan zijn geboorte- en woonplaats. De cabaretier speelt het programma onder meer in het Betty Asfalt Complex, de Meervaart, het Zonnehuis en De Kleine Komedie.
Met zijn voorstelling hoopt Lebbis “de ziel van Amsterdam te ontwaken en met hem op pad te gaan. De tolerantie en het vrije denken waar de stad bekend voor staat, staan hierbij centraal.” De cabaretier kijkt terug op het oude Amsterdam en bouwt met zijn verhaal op naar het Amsterdam van nu. “ Het gaat ook over het binnenhalen van het monster dat kapitalisme heet, de keerzijde van tolerantie, wat de stad is kwijtgeraakt en wat deze hiervoor in de plaats heeft gewonnen” , stelt de komiek.
Lebbis trad vanaf eind jaren tachtig op met Dolf Jansen. Sinds 2000 hebben beide mannen zich meer gericht op het maken van solovoorstellingen; in 2006 stonden zij voorlopig voor het laatst samen op het podium. Voor Branding (2011) kreeg Lebbis de Poelifinario, de prijs voor het meest indrukwekkende theaterprogramma van het jaar.