doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_menu_allpages');

Audi onder vuur voor 'ongepaste reclame' met kind dat banaan eet

Twitter is boos op Audi. De autofabrikant koos namelijk in hun laatste reclamecampagne namelijk niet voor Deutsche degelijkheid, maar voor een kind dat een banaan eet. En dat kan niet, volgens de mensen op Twitter.
doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_image_article');
Audi RS4

Een foto van een schattig meisje met een een banaan, leunend tegen de nieuwste Audi RS4. In eerste instantie snapten wij de bedoeling van deze reclame niet helemaal (waarom staat het kind vóór de auto, en zit het er niet in, veilig vastgegespt zoals het hoort?) maar die bleek uiteindelijk best duidelijk: het betrof een promotie van het 'emercengy break system' van Audi, wat het bij uitstek een veilige familiebak maakt. Ah, kijk! Dat is misschien wat vergezocht, maar in deze context best helder.

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_top_article');

Althans, dat zou je denken. Heel Veel Mensen vonden van niet. Die vonden deze reclame namelijk aanstootgevend. Waarom? Omdat het meisje een banaan in haar hand heeft. En dat zou lijken op... nou ja, vul dat zelf maar in. Gekkenhuis. Maar goed, een vrij grote groep mensen bleek angstaanjagend genoeg deze associatie te hebben en vond de reclame 'seksueel getint'. En degenen die dat niet hadden vonden 'het schokkend dat een kind vóór de bumper van deze snelheidsmachine staat.' Kortom: plank misgeslagen.

Nu kunnen we discussiëren over wat er gebeurt in je bovenkamer als je een kind met een banaan linkt aan 'seksualiteit', maar blijkbaar kwamen er toch zo ontzettend veel klachten binnen dat Audi besloot publiekelijk excuses te maken. Het is toch wat.

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws