Groei
Het zal geen verrassing zijn dat Netflix de laatste jaren ontzettend is gegroeid. Het hele concept van reclamevrij kijken naar je favoriete film of serie is een schot in de roos geweest. Elk kwartaal kan de streamingdienst enkele miljoenen nieuwe abonnees verwelkomen. Netflix heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot de marktleider in digitale content on demand.
Reclame
Ondertussen is de naamsbekendheid bijna net zo groot als die van Coca Cola en Apple. Dat je op die manier niet gestoord wordt door irritante reclames voor wasmiddelen, luiers en autoverzekeringen is een absoluut pluspunt. Of dat zo blijft zal de toekomst moeten uitwijzen, de kans dat je echter wordt geconfronteerd met tal van commercials tijdens het binge is volgens sommigen bijzonder groot.
Concurrentie
De streamingdienst groeit, maar dient wel rekening te houden met een forse concurrentie van partijen als Disney+ en Apple TV+. Deze kunnen het Netflix erg lastig gaan maken. Netflix zal dus flink moeten investeren in de beschikbare content om de unieke positie te behouden. De enige mogelijkheid is het genereren van voldoende inkomsten. Het toelaten van commercials zien kenners daarom als de enige mogelijkheid.