Door: Jeroen Kraak Fotografie: ANP
Voetbal

Adverteerders blijven Voetbal Inside trouw ondanks kritiek Sunny Bergman

Als het aan Sunny Bergman lag moest het programma Voetbal Inside van de buis. Ze riep adverteerders op om het programma te boycotten. Sylvana Simons deelde het bericht van Bergman en dat zorgde voor veel aandacht. De sponsors gaan er echter niet in mee.

Gilette en Heineken zijn al jaren aan het voetbalpraatprogramma verbonden. Toch lieten de twee bedrijven naar aanleiding van de kritiek van Sunny Bergman weten dat ze de grap over het trouwen van Gordon afkeurden. Ze zouden zich gaan beraden op een verdere samenwerking. Op vragen van RTL Boulevard over de samenwerking hebben de bedrijven nu laten weten gewoon door te gaan bij het programma. Wel zijn er gesprekken geweest tussen RTL en de adverteerders.

Grenzen opzoeken

RTL heeft laten weten dat ze de programmamakers zullen aanspreken als ze over een grens zouden gaan, maar dat is nog niet gebeurd aldus een woordvoerder van RTL aan Boulevard. Die voegt er gelijk aan toe dat de meningen en uitspraken van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp niet gelijk staan aan die van RTL.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/56gbKyyV-ms" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

De programmamakers lijken er echter niets van aan te trekken. ‘Als je het echt niet wilt zien, hoef je het niet te zien’, zei Van der Gijp in een eerdere uitzending. Waarmee hij bedoelde dat er gewoon een knop op de tv zit als je het niet wil horen. Het programma zoekt volgens hem altijd de grens op. Bergman riep eerder op Facebook om het ontslag van Van der Gijp naar aanleiding van een grap over homo’s.