Afgelopen donderdag crashte Raheem Sterling (31) zijn peperdure Lamborghini Urus V8 ergens ten zuidwesten van Londen. De sportwagen slingerde over de weg en werd uiteindelijk gelanceerd na een crash met een vangrail. Een ooggetuige meldde dat de sportwagen van meer dan 300.000 euro een meter de lucht in vloog en 180 graden spinde.
Gelukkig raakte er niemand gewond, ook de 31-jarige vleugelaanvaller niet. Echter meldde de politie naderhand wel dat de bestuurder - Sterling werd niet bij naam genoemd - niet mee wilde werken aan een blaastest en verdacht wordt van rijden onder invloed van drugs.
Na de crash werd de voetballer in de boeien geslagen en meegenomen naar het bureau.
Beelden
Vandaag deelde onder andere Daily Mail beelden van de zigzaggende Lamborghini van Sterling. Daarin zie je de auto van links naar rechts zwalken en al een keer de vangrails toucheren. Ook wordt er gezegd dat het lijkt alsof de bestuurder aan een ballonnetje zuigt, wat volgens de krant kan duiden op lachgasgebruik achter het stuur. Of 'Hippy crack', zoals Daily Mail het noemt.
De beelden zijn geschoten door een rij-instructeur met een dashcam. "Ik had er geen idee van dat het Raheem Sterling was," zegt hij tegen Daily Mail, "totdat ik zag dat hij bij het Minley-knooppunt was gearresteerd op verdenking van rijden onder invloed van drugs."
Sterling
De Engels-Jamaicaanse voetballer heeft een CV waar je 'U' tegen zegt, met periodes bij Manchester City, Chelsea en Arsenal. Daarnaast kwam hij al 80 keer uit voor het Engelse nationale team.
De laatste tijd gaat het wat minder met de aanvaller. In Engeland kreeg hij veel kritiek, waarna hij het geluk in Nederland zocht, bij Feyenoord. In het laatste halfjaar kwam Sterling acht keer uit voor de Rotterdammers. In die wedstrijden wist hij niet te scoren en gaf hij slechts één assist. Inmiddels is de samenwerking tussen de speler en club beëindigd.
Sterling staat op het moment niet bij een club onder contract.