Sport

Hamilton looft Vettel: 'Zo hoort racen te zijn'

Lewis Hamilton was logischerwijs blij met zijn winst in de Grand Prix van Spanje, maar was ook lovend over zijn grote co...

Redactie Panorama
1 minuut
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

Lewis Hamilton was logischerwijs blij met zijn winst in de Grand Prix van Spanje, maar was ook lovend over zijn grote concurrent Sebastian Vettel terwijl hij tijdens de race nog niet heel positief was over de Duitser.

''Ik denk dat je in het heetst van de strijd moeilijk kan oordelen, maar zoals ik het nu zie is dit precies zoals racen hoort te zijn. Ik houd er ontzettend veel van en ik zou het voor geen goud willen veranderen,'' zo zei de Brit tijdens de persconferentie. ''Het is een voorrecht om tegen deze waanzinnig getalenteerde rijder te mogen knokken.''

Lees ook: 'Hamilton tevreden met updates en pole'

Toch was Hamilton nog ietwat kritisch alleen dan wel op zichzelf. Hij was namelijk totaal niet tevreden met zijn start. ''Ik weet niet precies wat er foutging. Ik had wel teveel wielspin en Sebastian was onzettend snel. 

Maar gelukkig haalde Lewis toch overwinning nummer 55 van zijn carrière binnen.