Sport

Terugblik: Max vierde na mooi gevecht, Hamilton wint

Over precies een week rijden de coureurs de Grand Prix van Canada. Vorig jaar zorgde voor veel spektakel en werd onze ei...

Redactie Panorama
1 minuut
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Over precies een week rijden de coureurs de Grand Prix van Canada. Vorig jaar zorgde voor veel spektakel en werd onze eigen Max uiteindelijk 'Drive of the day' na een mooie vierde plek. 

Verstappen was niet opgewassen tegen Lewis Hamilton, maar toch had de Brit zijn overwinning de te danken aan de strategie. In de eerste bocht ging het namelijk al mis. Sebastian Vettel flitste voorbij en Lewis kwam net als in Spanje in aanraking met zijn teamgenoot Nico Rosberg. Hamilton kon zijn weg vrij makkelijk vervolgens, maar Rosberg moest vanaf P10 een inhaalrace rijden. Voor Hamilton ging de strijd met Vettel los. Die won hij uiteindelijk door tactiek. De Brit stopte maar eenmaal waar de Duitser tweemaal de pits opzocht en dus won Lewis voor de tweede grand prix op rij. 

Door de zelfde tactiek eindigde Valtteri Bottas met zijn Williams uiteindelijk op P3. Daarmee kunnen we volgende week zomaar eens het zelfde podium krijgen als vorig jaar. Rosberg kwam heel ver met zijn inhaalrace en leek in de laatste ronden ook nog Max Verstappen te grazen te nemen voor P4. Op het lange rechte stuk voor de laatste chicane zette de Duitser zijn DRS open en snelde langs Verstappen. Toch was de Nederlander de lachende tweede. Rosberg verremde zich en schoot rechtdoor waardoor Max zodoende toch zijn vierde plek behield. 

Verstappen werd mede daarom verkozen tot driver of the day, maar ook Carlos Sainz had absoluut recht op die titel. De Spanjaard van Torro Rosso begon op P20 en leek dus kansloos voor een topklassering. Toch bewees Sainz het tegendeel door uiteindelijk als negende over de finish te komen. 

Volgende week dan misschien weer eens Max of het podium..?