Sport

Alonso heeft weer pech: 'Zijn we gewend'

Fernando Alonso keerde vrijdag terug in de MCL32 na zijn uitstapje naar de Indy 500, maar echt gelukkig werd de Spanjaar...

Redactie Panorama
1 minuut
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Fernando Alonso keerde vrijdag terug in de MCL32 na zijn uitstapje naar de Indy 500, maar echt gelukkig werd de Spanjaard er niet van. Na een paar installatierondjes zat het er namelijk al weer op voor Alonso. 

De Spanjaard liet het gelaten over zich heen komen. Gooide zijn rugsteun terug de cockpit in en maakte vervolgens het publiek gelukkig door uitgebreid te gaan zwaaien. Terug in de paddock waren de eerste woorden van Alonso tegen Sky Sports: 'Dit zijn we inmiddels gewend." Om daarna te vervolgen: "We zullen er staan in de kwalificatie en race. Dit hoeft geen probleem te zijn. We kennen het circuit en hebben hier goede ervaringen gehad, dat kan een voordeel zijn."

Lees ook: 'Alonso duidelijk: 'Als we races winnen blijf ik'

De Spanjaard moest wel weer even wennen aan de Formule 1 na zijn uitstapje. "Het was best even lastig om om te schakelen naar de Formule 1. Ik moest weer een gevoel met de auto krijgen. De eerste training zit er nu op, hopelijk verloopt de tweede probleemloos en kunnen we wat dingen uitproberen."

Gelukkig voor Fernando ging de tweede training wel goed. Hij werd zevende!