"Het is Seb wel vaker overkomen dat hij niet weet waar de achterkant van zijn wagen is," ook in het vervolg is de Australiër bij Channel 4 niet mild voor de Duitser. "Het is Seb wel vaker overkomen dat hij niet weet waar de achterkant van zijn wagen is. Van de drie rijders maakte Kimi de beste start en plotseling is er de schokkende timing van gebeurtenissen waarop het drietal elkaar raakt."
Lees ook: Jos Verstappen: 'Had het gevoel dat Max ging winnen'
Toch vindt Webber de vergelijking met de crash uit 2010 niet helemaal opgaan. "Wij reden maar liefst 310 kilometer per uur en lagen op topsnelheid dat was zondag niet het geval. Toch lijkt Seb weleens te vergeten waar de achterkant van zijn auto is." Max Verstappen heeft volgens Webber dan ook geen enkele fout gemaakt. "Max treft geen blaam, hij is compleet onschuldig, absoluut. Seb heeft alles gedaan om zijn linkerkant te beschermen en Kimi betaalde de prijs voor een wereldstart. Het heeft de race al met al geen goed gedaan."
De spanning vooraan was daarna wel weg ja..