"We hebben ondanks de omstandigheden nog een aantal ronden in de regen kunnen rijden, al was het nog best glad. De intermediates zijn dit jaar wat moeilijker om op te warmen, maar uiteindelijk ging het niet verkeerd," zo zei Verstappen na de eerste sessie op zijn eigen website.
Lees ook: 'Max moet zelf voor zijn mooiste verjaardagscadeau'
Tijdens de tweede sessie was het verschil met Ferrari wel duidelijk. Max eindigde op acht tienden van Sebastian Vettel. "Op dit moment kunnen we de strijd met Ferrari zeker nog niet aan. Sebastian was erg snel. We hebben een aantal dingen met de bolide geprobeerd, al werkte dit nog niet zo goed op de superzachte compound." Toch is Max positief voor morgen als hij zijn verjaardag viert. "Morgen zal het beter gaan, maar we moeten ons nog verbeteren om Ferrari te kunnen verslaan."
Maar in de regen is die kans zeker aanwezig!
@backlink(166063)