"We hebben een snelle auto. Als we niet zover naar achteren waren gestart, hadden we gewonnen. Dat hebben we echter niet gedaan. In schone lucht waren we echter in grote delen van de race de snelste," zo zegt Vettel voor de camera's van Sky Sports. "De eerste ronden waren leuk toen ik me door het veld moest banen, maar al met al was het een zware wedstrijd.
Lees ook: Dolblije Verstappen: 'Moeten waarschijnljk het vliegtuig afbreken'
Daarbij keek Vettel ook nog even naar zijn ploeggenoot. "Ja, ook voor het team was het zwaar met Kimi die niet eens van start kon." Na de finish had Vettel nog een opmerkelijk incident met Stroll. De Duitser weet zelf niet wat er gebeurde. "Ik wilde aan de buitenkant wat rubber oppikken. Lance wilde volgens mij hetzelfde doen, maar hij was te laat en lette niet op. Ik zat er al en daardoor raakten we elkaar. Het was compleet onnodig, volgens mij."
Sneed jij Lance niet een heel klein beetje stiekem af, Sebastian..?