Verstappen zette tijdens zijn eerste run tijdens de eerste vrije training meteen al een 1.30.564 neer. Meermaals probeerde hij met nieuwe supersoft banden dit te verbeteren, maar eerst ging Max zelf in de fout door in de Spoon bocht een stuurfoutje te maken waardoor hij via de grindbak zijn we moet vervolgen. Als de Nederlander het opnieuw probeert wordt de rode vlag gezwaaid na een harde crash van Carlos Sainz.
Lees ook: Verstappen en Ricciardo doen Kendo Challenge (VIDEO)
Max probeert het daarna met een longrun. Iets wat hem na afloop wel kan bekoren. “Tijdens mijn korte runs in de eerste vrije training kon ik mijn snelheid niet echt laten zien door de rode vlag, maar de lange runs zagen er positief uit,” zo zegt Verstappen op zijn eigen site. “Op dit moment staan we nog iets achter op Mercedes, maar de temperatuur zou zondag omhoog gaan en dat is in ons voordeel. Al met al dus een positieve dag.”
P6 for @Max33Verstappen in FP1
— Formula 1 (@F1) October 6, 2017
And he took a brief detour along the way ?#JapaneseGP #FP1 ?? pic.twitter.com/hUXhyNY0jR
Met de regen die morgen opkomst is lijken de omstandigheden de kant van Max op te vallen!