Toch moest Hamilton nog wel wat moeite doen voor de overwinning want Max Verstappen bleef de Brit knap bij. "Max reed geweldig," zo vertelt Hamilton aan Takuma Sato op het podium. "Het was daardoor niet gemakkelijk. Wij zijn snel in de kwalificatie, maar Red Bull is dat in de race. Toch heb ik hem achter me kunnen houden, al kwam hij een paar keer dichtbij. Dat was op het einde zeker het geval na de virtual safety car. Daarna waren mijn banden koud en er was ook wat verkeer."
Lees ook: Hamilton doet goede zaken, Max tweede
Toch behield Lewis de leiding en wist hij zijn voorsprong op Vettel te vergroten naar 59 punten. "Ik had alleen maar kunnen dromen van zo'n grote voorsprong. Ferrari daagt onslhet hele jaar uit, maar ons team heeft fantastisch werk verricht. Daardoor boeken we nu deze resultaten. Ik ben iedereen van het team hier op het circuit en in de fabriek dankbaar. De steun die we krijgen helpt ook zeker."
Hamilton kan over drie weken de wereldtitel pakken in Mexico.