Met een hoogte van 462 meter is de Laktha Centre nu de hoogste toren van Europa. Het gaat daarmee de Federatie Toren in Moskou voorbij wat tot vorige week de grootste was.
:max_bytes(70000)/%23source%2Fpanorama%2Fuploads%2F2017%2F10_oktober%2F27109402_bsr.jpg)
Het gebouw gaat dienst doen als het hoofdkantoor van Gazprom. Het bedrijf is al sinds 2012 bezig om de toren te bouwen. Nu het eindelijk af is zijn de reacties gemengd. Sommige vergelijken het met de Toren van schurk Sauron uit The Lord of the Rings, omdat het het uitzicht bederft en bovendien gebouwd is in een moeras.
Overigens is dit bouwwerk een kleintje vergeleken met het hoogste gebouw ter wereld. Dat is de Burj Khalifa in de Verenigde Arabische Emiraten.
:max_bytes(70000)/%23source%2Fpanorama%2Fuploads%2F2017%2F10_oktober%2F27109406_bsr.jpg)