Dat verschil is met Ferrari slechts 92 punten, maar dat kan Red Bull niet meer goed maken mede doordat het met beide coureurs nog een motorwissel moet doen. "We zullen de gridstraffen in verschillende races nemen, zodat we in elk geval met één auto nog vooraan kunnen meedoen," zo zegt Marko tegen het Duitse Auto, Motor und Sport. "De ander zal helaas wel helemaal achteraan starten."
Lees ook: Horner: 'Stratencircuit in Nederland zou geweldig zijn'
Verstappen heeft dan ook een duidelijke voorkeur in welke race hij zijn straf wil incasseren. Voorafgaand aan de Japanse GP zei Max dat hij dat het liefst in Mexico doet. "Het kan gebeuren dat we een straf moeten nemen. Na het seizoen dat ik heb gehad, met al die uitvalbeurten, horen dit soort dingen er gewoon bij. Gelukkig heb ik nu ook een overwinning, dus mijn humeur is goed," zei Max tegen de verschillende Nederlandse media op donderdag.