Daardoor komt een jongensdroom uit voor de Nieuw-Zeelander. “Wat een onbeschrijfelijk gevoel,” zo zegt Hartley in een eerste reactie. “Deze mogelijkheid kwam echt uit het niets, maar ik heb nooit opgegeven. Ik wilde altijd een Formule 1-coureur worden en ik ben gegroeid en heb geleerd sinds mijn dagen als reserverijder van Red Bull.”
Lees ook: 'Hartley favoriet voor tweede zitje Torro Rosso in Austin'
Na zijn vertrek bij Red Bull in 2010 werd Hartley een ster in de World Endurance Championship. In 2015 pakte hij samen met Mark Webber en Timo Bernard de wereldtitel. Ook dit jaar maakt hij weer kans op die wereldtitel. Daarnaast won Hartley dit jaar de 24 uur van Le Mans. “De moeilijke jaren hebben me sterker gemaakt en ik ben Red Bull ontzettend dankbaar. Ik probeer er niet te veel van te verwachten, maar voel mij er helemaal klaar voor.”