Dit weekend rijden de twee voor het eerst als ploeggenoten samen en net als altijd kijken beiden dan uit naar die samenwerking. Sainz wilde bijvoorbeeld leren van Hülkenberg. De Duitser wil hem maar wat graag helpen. “Samen moeten we het seizoen goed afsluiten, zodat we het team vooruit kunnen helpen in het klassement bij de constructeurs. Ik ga hem zo goed mogelijk helpen om een vliegende start bij het team te maken.”
Lees ook: Sainz staat te popelen: 'Mooie uitdaging'
Maar Hulkenberg vindt Sainz dan ook een fantastisch coureur. “Hij is een heel capabel coureur, met een mooie toekomst voor zich. Hij heeft laten zien waartoe hij in staat is in de Formule 1. We mikken op een positief begin van onze samenwerking in Austin." Het zou ook gek zijn als ze zouden mikken op de bandenstapels..