"Ja, het is gewoon één mongool van een steward daarboven," zo begint Max Verstappen in gesprek met Ziggo Sport. "Hij probeert altijd mij een straf te geven, dat was vorig jaar ook al zo. Het is gewoon een mongool."
Wauw Wauw Wauw! Wat een wereldactie van @Max33Verstappen ???
— Ziggo Sport F1 (@ZiggoSportF1) October 22, 2017
Door 5 sec tijdstraf toch geen podium, wél Driver of the Day!#Verstappen #USGP pic.twitter.com/RKTlB15leI
De inhaalactie van Verstappen op Raïkkonen werd over de teamradio bestempeld als briljant. Max zelf bleef er nuchter onder. "Ik had maar één kans en buitenom gaat niet daar. Je gaat vijf centimeter van de baan af terwijl iedereen constant wijd gaat. Het is ook een belachelijke beslissing voor de sport. Ik hoop echt dat er volgend jaar niemand meer komt, want dit slaat gewoon nergens op."
De race overall was wel goed van Verstappen al was de start niet super. "Nee, maar ik start op hardere banden en ik had een beetje wielspin. Uiteindelijk kwam ik wel goed uit bij bocht één.We hebben nu dan die straf, maar als je kijkt na de race was die gewoon supergoed. Denk dat we nu drie wedstrijden achter elkaar heel snel zijn dus dat is gewoon goed." Verstappen is ook duidelijk in zijn antwoord waarna de stewards nog meer zouden moeten kijken. "Die moeten lekker thuis vanaf de bank gaan kijken."
'Die steward is een @#* en moet lekker thuis op de bank gaan kijken', aldus een boze @Max33Verstappen na de #USGP ? Is hij terecht kwaad? pic.twitter.com/iMkmXhUX6R — Ziggo Sport F1 (@ZiggoSportF1) October 22, 2017