Mercedes adviseur Niki Lauda: "Dit is de slechtste beslissing die ik ooit heb gezien. Verstappen deed niets verkeerd. Het zijn geen automobilisten, maar coureurs. Ze weten wat ze doen. Het is belachelijk dat de sport met dit soort beslissingen kapot wordt gemaakt."
Jos Verstappen: "Als het waar is dat wedstrijdleider Charlie Whiting hier opdracht voor heeft gegeven, dan zou hij direct ontslag moeten krijgen van de Formule 1. Ik vind het gewoon niet normaal, als iedereen een penalty zou krijgen, was de hele uitslag heel anders. Willen ze racen, of willen ze file gaan rijden? Dit is juist wat de mensen willen zien."
Nico Rosberg: "De inhaalactie van Verstappen op Räikkönen was geweldig! Hij sneed de bocht af omdat Räikkönen op hem instuurde en een crash leek te willen veroorzaken. Geen straf.
Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 23, 2017
Mark Webber: "ls dit om de zesde, zevende of tiende plaats zou zijn gegaan, dan zou er absoluut niets zijn gebeurd. Het ging echter om het podium. Ik raak soms zo gefrustreerd door die stewards. Dit was een correctie actie van Verstappen. Deze beslissing van de stewards slaat nergens op."
@backlink(166649)
Voorzitter van de rijdersvakbond Alexander Wurz: "Niet eerlijk! Max Verstappen maakte geen misbruik van het overschrijden van de baanlimieten. Dit was gewoon een mega inhaalactie, niets anders.
Not fair ! This was not a track limit abuse from @Max33Verstappen , this was just a mega move - nothing else ! #grrr
— alex wurz (@alex_wurz) October 22, 2017
Helmut Marko: "De beslissing is meteen genomen. Niemand van de betrokkenen is verhoord. Niemand. Zo'n besluit is schadelijk voor de sport. Het was een sensationele wedstrijd en dito laatste ronde. Maar als men louter naar de regeltjes wil kijken, dan: gefeliciteerd en goed gedaan."
@backlink(166647)
Steward Mika Salo: 'Soms moet er een moeilijke beslissing worden genomen. Vandaag verkreeg Verstappen een voordeel door minstens een halve meter buiten de baan te rijden en Kimi Räikkönen zodoende in te halen. Voor dit soort situaties zijn de regels helder."
Ten slotte het voorval vanuit alle camerapunten:
*That* pass - from every angle#F1 #USGP pic.twitter.com/CAuP4ohfzO
— Formula 1 (@F1) October 23, 2017