“Ik ben na vorig seizoen met Toto Wolff om de tafel gaan zitten. Dat was erg nuttig om een langere samenwerking mogelijk te maken. Het was gewoon goed om eens de nodige dingen uit te spreken en alles van tafel te vegen,” zo kijkt hij terug op de samenwerking met Nico Rosberg. “De situatie was vorig jaar niet echt comfortabel. Mijn relatie met het hele team, aan beide kanten van de garage, is nu beter dan dat die ooit geweest is. Valtteri is echt een geweldig mens en hij houdt nooit iets voor mij achter.”
@backlink(166703)
Hamilton kan dan nu ook weer veel meer genieten. Bijvoorbeeld van het gevecht afgelopen weekend met Verstappen. “Dat zijn voor mij toch de mooiste dingen. Dat gevecht met Verstappen was net karten. Naar binnen duiken, hem in een foutje dwingen en dan terug kruisen. Dat zijn de dingen waar ik voor leef en ook nooit genoeg van krijg." Mentaal is Hamilton dan ook verder dan vorig jaar. “Daarnaast ben ik ook fysiek verbeterd. Dat komt doordat ik mijn eetpatroon nu veranderd heb. De keuze om naar Mercedes te gaan was de beste uit mijn leven, maar het veranderen van mijn dieet komt zeker op de tweede plaats."