Sport

Hamilton: 'Wil titel in stijl pakken'

Lewis Hamilton kan zich dit weekend in Mexico verzekeren van de wereldtitel. De Brit heeft in principe genoeg aan een vijfde plek, maar wil meer..

Redactie Panorama
1 minuut
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

"Ik wil het wel in stijl doen," zo vertelt Hamilton op de officiële Formule 1 site. "Ik heb er wel over nagedacht, maar om eerlijk te zijn heb ik geen interesse om kampioen te worden met een vijfde plaats. Ik wil elke race weer laten zien wat ik in mijn mars heb. Het is dus mijn droom om op de bovenste trede van het podium te staan, als kampioen." 

Wat dat betreft was afgelopen weekend het perfecte voorbeeld voor Hamilton. "Ik heb ontzettend genoten van afgelopen weekend en het racen, dat is waar ik ook dit weekeinde weer naar uitkijk. Ik wil niet te veel tijd verspillen aan de gedachte dat we hier kampioen kunnen worden."

Toch moet het wel heel raar lopen wil Hamilton die titel mislopen. "Het zou leuk zijn als het lukt, maar er kan van alles gebeuren. Als je op dingen gaat anticiperen, bouw je verwachtingen op en kan je snel teleurgesteld worden. Ik kan je vertellen dat ik van plan ben om net zo goed te rijden als vorige week."