Horner zag eerder die dag al meerdere Renault motoren in rook opgaan en wilde dat voorkomen bij de verveelde Verstappen. “We hebben een bonus als de coureurs de snelste ronde rijden, maar ik denk dat we die moeten afschaffen,” zo vertelt Horner na afloop. “Ik wilde niet dat Verstappen wist dat Vettel hem van een paar euro's had beroofd.."
@backlink(166827)
Toch heeft dat weinig effect op de Nederlander want Verstappen kijkt zelf ook mee. “Het gevaar van Verstappen is dat hij constant op de videoschermen rondom het circuit aan het kijken is. Hij ziet dus zelf de rondetijden. Maar het belangrijkste was om de race uit te rijden, en dat heeft hij geweldig gedaan.” Uiteindelijk kwam de Nederlander een tiende tekort voor de snelste raceronde.