“Abu Dhabi is de laatste race van het jaar, maar wat mij betreft hoeft het seizoen nog helemaal niet te eindigen,” zo vertelt hij in zijn voorbeschouwing op de wedstrijd. “Ik voel me goed en zou liever gewoon doorgaan. Toch is het fijn om tijd met familie en vrienden door te kunnen brengen en ik zie uit naar de maand januari, wanneer ik weer ga trainen voor het nieuwe seizoen."
Dit seizoen wil Verstappen wel met een goed gevoel afsluiten. “We gaan proberen om het seizoen met een mooi resultaat te besluiten. Mijn favoriete gedeelte van de baan zijn de bochten twee en drie, de snelle linker en rechterknik. Het is ook erg cool om onder het hotel door te rijden en om onder de kunstlichten te racen. De laatste sector van het Yas Marina Circuit is vrij technisch, dus je moet erg precies sturen. Het zou echter ons sterkste gedeelte van de baan moeten zijn. Er zijn een aantal inhaalmogelijkheden die de race interessant maken."