“Ik heb al gezegd dat ik dit seizoen nog een overwinning wil en denk dat we het hier kunnen bereiken,” zo vertelt de Australiër in zijn voorbeschouwing. “Yas Marina is na verloop van tijd eigenlijk één van mijn favoriete circuits op de kalender geworden. Voor mijn gevoel lijkt het een beetje op Suzuka. Net als daar ga ik daar altijd goed, heb ik het altijd naar mijn zin, maar heb ik nog nooit het podium kunnen halen.”
Wat het Yas Marina circuit extra speciaal maakt is dat de trainingen bij daglicht worden afgewerkt maar de race en kwalificatie in schemering. “Qua prestaties kijk je dan ook niet teveel naar de sessies die overdag worden verreden. Uiteindelijk worden alle belangrijke sessies namelijk in de avonduren afgewerkt. Dan koelt de baan af en voelt de auto toch heel anders aan." Met een lange winter voor zich heeft Ricciardo ook maar één doel. “Met zo'n lang 'off-season' in het vooruitzicht helpt het heel erg om met een goed resultaat af te sluiten."