“Ik was in Brazilië zo ongelooflijk teleurgesteld dat ik de overwinning na mijn pole alsnog misliep. Gelukkig krijg ik hier een nieuwe kans. Ik heb in elk geval een duidelijk doel voor ogen en hoop dat het publiek me daarbij zal steunen,” zo zei Bottas na afloop van de kwalificatie.
@backlink(167539)
Met een ultiem rondje pakte hij P1 voor de neus van Hamilton. “Die eerste ronde was goed genoeg. Maar ik moet zeggen dat het tijdens de trainingen en ook gedurende kwalificatie steeds beter ging. Ik wist hier en daar steeds wat extra tijd te winnen en had dit weekend tot dusverre eigenlijk alles onder controle. Uiteindelijk is pole gewoon altijd erg fijn om te hebben."