AS Roma won weliswaar met 4-2, maar dat was na de nederlaag van 5-2 vorige week op Anfield niet voldoende. ,,Roma liep er zeker niet verloren bij'', gaf Wijnaldum toe. ,,Die ploeg had natuurlijk vertrouwen doordat ze Barcelona in de kwartfinales voor eigen publiek hadden uitgeschakeld met een overwinning van 3-0. Die 1-2 van mij gaf ons weer vertrouwen, maar het werd daarna nog moeilijk genoeg. Roma kwam toch nog drie keer tot scoren en als dat eerder in de wedstrijd was gebeurd, hadden we het nog heel zwaar gekregen. Maar het maakt niet uit hoe je er komt, als je er maar komt.''