De 23-voudig gramdslamkampioene was nog niet op niveau bij haar rentree. In Indian Wells verloor ze in de derde ronde van haar zus Venus, in Miami vloog ze er tegen de Japanse Naomi Osaka zelfs al in de eerste ronde uit.
,,We betreuren de afwezigheid van Serena en wensen haar een spoedig herstel'', meldde toernooidirecteur Manolo Santana op de website. Ook de Poolse Agnieszka Radwanska heeft zich teruggetrokken voor het toernooi dat maandag begint. Ze heeft een rugblessure.