De Hoge Raad oordeelde twee jaar geleden dat aanbieders van telefoniediensten jarenlang de wet overtraden door te werken met all-in-prijzen, waarbij het toestel 'gratis' werd aangeboden. Het vonnis van de kantonrechter is volgens ConsumentenClaim in lijn met de uitspraak van de Hoge Raad
Volgens de kantonrechter was sprake van koop op afbetaling en werd een krediet versterkt. Doordat T-Mobile de klant liet doorbetalen nadat het krediet al was afgelost, betaalde de klant veel te veel.