Volgens Muilenburg was de productie van 110 vliegtuigen van de types 777 en 7373 MAX nog niet ingepland. Boeing blijft de Amerikaanse overheid volgen als het op Iran aankomt, zei de topman.
Overigens wordt niet alleen Boeing geraakt door het opzeggen van de nucleaire deal met Iran door de Verenigde Staten en het opnieuw instellen van sancties voor het land. Ook concurrent Airbus raakt orders kwijt omdat de Europese vliegtuigbouwer Amerikaanse onderdelen gebruikt.
Muilenburg noemde het ,,heel belangrijk'' dan de sancties ook voor de grote concurrent geldt, zodat er een gelijk speelveld blijft bestaan.