,,Het is een fantastische tijd geweest'', zei O'Shea in een open brief aan alle supporters. ,,Straks voor de laatste keer voor het oog van alle fans het veld op lopen als Iers international wordt voor mij een emotionele belevenis. Het was een eer, maar het is nu tijd om iedereen te bedanken en de weg vrij te maken voor andere spelers.''
O'Shea debuteerde in 2001 voor Ierland. Hij speelde 389 wedstrijden voor Manchester United, voordat hij in 2011 overstapte naar Sunderland.