Sport

Telstar met man meer maar net langs Graafschap

VELSEN (ANP) - Telstar heeft de eerste wedstrijd in de play-offs om promotie/degradatie tegen De Graafschap gewonnen. In een vol eigen huis werd het 3-2 voor de Witte Leeuwen van coach Mike Snoei.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

In de boeiende ontmoeting met veel kansen maakte Melvin Platje de 1-0 voor Telstar. Na de rust werd het door Andrija Novakovich 2-0. Daryl van Mieghem scoorde vervolgens voor de Doetinchemmers. Fabian Serrarens was verantwoordelijk voor de gelijkmaker. Mohamed Hamdaoui hielp Telstar alsnog aan de winst.

De Graafschap speelde van de 44e minuut met een man minder, nadat Sven Nieuwpoort door scheidsrechter Jochem Kamphuis uit het veld was gestuurd.

De tweede wedstrijd is zondag in Doetinchem.