Ziganda is een jaar hoofdtrainer geweest bij Athletic Club. Daarvoor had hij het tweede elftal onder zijn hoede. ,,Ik ben verdrietig'', liet hij weten. ,,Maar als dit in het belang van de club is kan ik ermee leven.''
Onder de naar Barcelona vertrokken Ernesto Valverde kwalificeerde Athletic zich vorig seizoen nog voor de Europa League. Nu staat de formatie kleurloos veertiende.