Gesink kreeg echter geen ruimte en moest later lossen bij de overgebleven koplopers. Hij werd bijgehaald door de groep met de klassementsrenners. ,,Het was nog een beetje vroeg in de Giro voor een dagsucces. Veel klassementsmannen waren mee, er zijn nog veel belangen. Op zich was ik wel goed en ik kon nog wat voor George Bennett betekenen en voor Tom Dumoulin natuurlijk'', lachte hij. ,,Het was het laatste wat er nog in zat. George riep om tempo te maken en toen reed ik de 'hut' leeg.''
De Varssevelder eindigde als 29e op ruim 3 minuten van de Colombiaanse ritwinnaar Esteban Chaves: ,,Op zich ben ik tevreden over mijn niveau. Het was ook goed voor George, die vierde wordt en goede zaken doet voor het klassement. Ik kijk uit naar de rest van de Giro.''