Vanouds

Dumoulin kan mee met 'middelmatige' benen

ETNA (ANP) - Tom Dumoulin was in de zesde etappe van de Giro niet super, maar ook niet slecht. Dat zei de winnaar van vorig jaar na afloop van de bergrit naar de vulkaan Etna, waarin hij als achtste finishte. ,,Ik voelde me in het begin van de klim niet zo goed, toen beter en aan het einde was ik net aan mee. Alleen Simon Yates had de benen om echt door te trekken en de rest niet. Dat is in elk geval al goed, dat ik met middelmatige benen er nog bij kan zitten'', aldus de kopman van Team Sunweb.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

,,Het was echt een lastige klim. Super lang'', vond Dumoulin. ,,Eigenlijk loopt die 40 kilometer lang omhoog, met steile en minder steile stukken. Het was oké, maar niet super. Misschien blijkt later in deze ronde wel dat dit mijn superdag is geweest en het daarna alleen maar minder is geworden. Dat kan ook. Daar kunnen we niets op zeggen. Maar Yates was 'outstanding', de enige die echt een aanval kon plaatsen en kon doortrekken. Dat wordt een gevaarlijke klant.''