De brand brak donderdag rond 20.30 uur door nog onbekende oorzaak uit in de woning aan de Grienderwaard. De twee oudste kinderen brachten zichzelf in veiligheid op het balkon. Een van hen had daarvoor al de jongste via een raam naar buiten gebracht op het tweede balkon van de woning. De moeder was niet in de woning maar bleek later wel in de omgeving van het huis te zijn.
Om de slachtoffers in veiligheid te kunnen brengen, zette de brandweer een hoogwerker in.