Waylon trad donderdag als achtste van de achttien deelnemers aan met het nummer Outlaw In 'Em tijdens de tweede halve finale van het songfestival. Voor Willem Bijkerk, zoals Waylon in het dagelijks leven heet, wordt het zijn tweede finaleplaats. In 2014 wist hij samen met Ilse DeLange onder de naam The Common Linnets zelfs de twee plek in het eindklassement te bemachtigen.
Met Waylon hebben zich voor de finale geplaatst: Servië, Moldavië, Hongarije, Oekraïne, Zweden, Australië, Noorwegen, Denemarken en Slovenië.