Sport

Chelsea aangeklaagd wegens wangedrag

LONDEN (ANP) - De Engelse voetbalbond FA heeft Chelsea aangeklaagd omdat spelers en coaches van de Londense club in de rust van het duel met Huddersfield Town scheidsrechter Lee Mason hebben belaagd. Onder anderen de verdedigers Cesar Azpilicueta en Antonio Rudiger omsingelden de arbiter, die Chelsea op slag van rust een hoekschop had gegeven maar affloot voordat Willian die kon nemen. Het duel eindigde in 1-1 waardoor Chelsea plaatsing voor de Champions League dreigt mis te lopen.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

,,Chelsea is aangeklaagd omdat het er niet voor heeft gezorgd dat spelers en coaches zich op een fatsoenlijke manier hebben gedragen'', meldt de voetbalbond. De club uit Londen heeft tot 15 mei om te reageren. Chelsea-manager Antonio Conte moest eerder dit seizoen al zo'n 10.000 euro boete betalen nadat hij de vierde official had lastig gevallen en naar de tribunes was gestuurd.